-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:11896 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

غسل هاي واجب كدامند؟
غسلهاي واجب هفت تا ميباشد: 1- غسل جنابت، 2- غسلمس ميت، 3- غسل ميت، 4- غسلي كه به واسطه نذر و قسم و مانند اينهاواجب شود، 5- غسل حيض، 6- غسل نفاس، 7- غسل استحاضه. كه چهارغسل اول مشترك بين زن و مرد است، ولي سه غسل آخري مخصوص زناناست:
غسل را به دو صورت ميتوان انجام داد.
1 ـ ترتيبي: بعد از اينكه نيت كرد (يعني اينكه در ذهن خود قصد كندغسل جنابت انجام ميدهم قربة الي الله) اول تمام سر و گردن را بشويد و بعدطرف راست بدن و در مرحله سوم طرف چپ بدن را به قصد غسل بشويد.
2 ـ غسل ارتماسي: ارتماسي؛يعني، بعد از اين كه نيت غسل كرديد يك مرتبهدر آب فرو رويد كه آب همه بدن را بگيرد. گفتني است كه اين قسم از غسل رابايد در استخر و يا محلي مانند حوض و امثال آن انجام داد و زير دوش غسلارتماسي نميتوان انجام داد. بنابر اين همان قسم اول بيشتر مقدور است وبايد قبل از غسل اگر در بدن مانعي وجود دارد كه جلوي آب را ميگيردبرطرف كرد و همين طور اگر بدن نجس است آن را تطهير نمود.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.